Ett tips för ett bra resultat

publicerat i Lär dig teckna;
Ofta är man jättenöjd i början på en teckning, sen råkar man göra något på den som förstör hela bilden.
 
Ett tips då är att kopiera teckningen och skissa på kopian för att se hur det man tänkt sig kommer bli. Låter säkert självklart, men jag tror inte så många tänker på det. Jag brukar i alla fall lyckas förstöra teckningarna för att jag testar något på orginalet.
 
Här har jag kopierat bilden jag håller på med och sedan skissat upp håret. Så nu vet ni ungefär hur resultatet kommer bli :)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emi:

Åh så smart! Jag har aldrig ens tänkt på att man kan göra så, men det är ju, som du säger, ganska självklart egentligen. Eller borde vara det i alla fall :)

Svar: Det som är det bästa är att man vågar bara kladda på teckningen då! Då får man så fint resultat :)
Lisbom - Lisas Teckningar

2:a kommentar, skriven , av LARAMORE ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥:

Otroligt duktig du är på att rita! Åh, denna var så vacker. Så fin.

Svar: Tack! Vad glad jag blir! :)
Lisbom - Lisas Teckningar

3:e kommentar, skriven , av cornelia:

Otroligt vacker!

Svar: Tack! :)
Lisbom - Lisas Teckningar

4:e kommentar, skriven , av Emi:

sv: Tack så mycket :)

Ja precis, ritar man på en kopia så vågar man ju kanske prova nya saker man kanske inte skulle ha gjort på orginalbilden eftersom man oroar sig för att förstöra den. Det är ju ofta när man vågar prova nya grejer och idéer som man får riktigt bra resultat också :)

Svar: Ja precis! :)
Lisbom - Lisas Teckningar

5:e kommentar, skriven , av Alexandra:

Du är så otroligt kreativ!

Svar: Tack! :) Det gäller bara att hitta saker som man tycker gör saker och ting enklare och roligare.
Lisbom - Lisas Teckningar

6:e kommentar, skriven , av esther:

shit va snygg!

Svar: Tack :D
Lisbom - Lisas Teckningar

7:e kommentar, skriven , av Modella:

Hejhej, vilken fin teckning! Checka gärna in min blogg, ha en det bra XO Modella. :)

Svar: Tack!
Lisbom - Lisas Teckningar

8:e kommentar, skriven , av Tuva:

Herrejävlar vad duktig du är!!! (förlåt svordomen..) stört fin! :o :D <3

Svar: Tack! :D
Lisbom - Lisas Teckningar

9:e kommentar, skriven , av Olivia:

smaaaaaart... Har aldrig tänkt på det själv x) så otroligt bra du är på att teckna för övrigt!

Svar: Tack! :)
Lisbom - Lisas Teckningar

10:e kommentar, skriven , av Emelie:

Sjukt läskig bild, på ett snyggt sätt! gillas.

Svar: Åh tack!
Lisbom - Lisas Teckningar

Kommentera inlägget här :