Tecknartips!

publicerat i Lär dig teckna;
Lägg fokus på ögonen.
Oftast dras blicken direkt till någons ögon, och jag tycker att det är samma sak när det gäller teckningar. Får man till ett par snygga skarpa ögonen så upplevs hela teckningen mycket bättre.

Men hur kan man enkelt få till skarpa ögon?
  • Stiftpenna
    Är alltid vass och gör att man lätt får skarpa linjer. Jag älskar att rita med stiftpennor när man lägger grunden och gör finslipningar.

  • Svart färgpenna
    Pupillen ska vara helt svart och om man använder en mörk blyerts tycker jag att det lätt blir för glansigt. Ofta är det väldigt mörkt ovanför pupillen och där funkar svart också bra

  • Vit gelpenna
    Funkar superbra för att göra den/de vita prick/prickarna som finns i pupillen.
Enkla små saker som jag tycker gör stor skillnad i en teckning!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av nomi:

tack så mkt !



jag använder mig typ bara av stiftpenna.. har nästan inget annat xD

bra blogg!

2:a kommentar, skriven , av Julia och Hazal- Skoliosbloggen:

Vart köper man den vita gele pennan?:)

3:e kommentar, skriven , av Art By Tina - Konst & Fashion:

Jag borde öva mig på detaljarbetet mer, det är ju faktiskt dom små detaljerna som gör det.

4:e kommentar, skriven , av Julia:

Hej, fin blogg!

Allt bra med dig idag? :)

5:e kommentar, skriven , av Cecilia:

Hej!

Tack för din gissning :D

Håll utkik, på lördag kan du se om du vunnit lottdragningen!



Mvh Cecilia

6:e kommentar, skriven , av Louise:

sv: varsegod vännen! :)

7:e kommentar, skriven , av Johanna ♥:

Bra tips!

8:e kommentar, skriven , av MICHAELA. Tecknat - Foto- Mode - Skönhet m.m.:

Vart köpte du gelpennan?

Kommentera inlägget här :